reklama

Kupé naružovo

... alebo krátke zamyslenie nad bezpečnosťou žien vo vlaku a nápadom českých susedov vytvorenia takého kupé, kde muži nebudú mať prístup.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Včera večer som si listovala denník SME, keď som narazila na článok, ktorý pojednáva o samostatných kupé vo vlakoch určených pre ženy. Prečítala som tento článok dvakrát a stále som si nebola moc istá čo si o ňom vlastne myslím. Áno, je síce pravda, že ženy sú slabšie pohlavie a v poloprázdnych vlakoch, ktoré chodia večer sa môže stať čokoľvek. Lenže ukradnúť peňaženku môžu rovnako staršej pani ako malému chalanovi. Zo zvedavosti som šla na inetrnet a, napriek tomu, že to nerobím často, prečítala som si pod článkom diskusiu. Filtrujúc príspevky typu „používam cudzie slová a neviem o čom hovorím“ a „porovnávam s neporovnateľným“ som si uvedomila, že minimálne tak rozpačite ako ja reagujú viacerí, odmietavo väčšina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pred tým, ako túto iniciatívu zavrhnem by ma zaujímalo, ako sa hlavný cieľ – zvýšenie bezpečnosti žien vo vlaku môže vznikom takýchto kupé zvýšiť. Totiž, keď si predstavím, že idem vlakom a zhodou okolností v ňom ide aj niekto, kto sa rozhodne ma okradnúť (alebo mi nejako ublížiť), pochybujem, že ho odradí, že sedím v kupé, kam vlastne nemá prístup. Denník SME priniesol aj informáciu, že České dráhy prostredníctvom svojho hovorcu Petra Šťahlavského odargumentovali vznik spomínaných kupé aj tým, že „Oddiel pre dámy ponúka ženám a dievčatám istotu, pocit bezpečia a dostatok informácií o priebehu cesty. Niektorým ženám nie je príjemné sedieť v uzavretom priestore s mužmi.“ No nič, umožniť nejakej skupine obyvateľstva sedieť niekde preto, lebo jej je nepríjemné sedieť vedľa príslušníka inej skupiny obyvateľstva sa mi silno nepáči. A okrem toho, keď som sama a chcem si čítať mi nie je príjemné, ak sa v mojom kupé niekto rozpráva.. takže mám navrhnúť vytvorenie kupéčiek pre ľudí, čo cestujú sami? A nemám rada, keď pri mne sedia ľudia, ktorí nadmerne používajú vo svojej konverzácii vulgarizmy, tak navrhujem vytvoriť také kupé, kde bude mať vstup len ten, čo nenadáva. A keď som hladná nemám rada, keď pri mne niekto je (je-konzumuje), takže prosím vytvoriť kupé, kde nik nebude jesť a tým pádom si cestujúci nebudú navzájom robiť chute... každému z nás môže niekto v dobravnom prostriedku prekážať, no preto sa to volá prostriedok hromadnej dopravy. Keby sa malo začať s vymedzovaním kupé, kde by nemal vstup každý s charakteristikou, ktorá niekomu vadí, s podobou dnešných vlakov by sme sa mohli rovno rozlúčiť. A asi aj so schopnosťou fungovať ako normálni spoločenskí ľudia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápte ma zle, nechcem sa tomuto nápadu vysmievať a ani ho úplne odcudzovať, zvlášť keď som sa nedočítala o všetkých krokoch v jeho realizácii. Dôležité je, či fakt, že ženy budú mať samostatné kupé skutočne zvýši ich bezpečnosť pri cestovaní vlakom. Kamery? Častejšie kontroly v tomto kupé? Priznám sa, nedočítala som sa o opatreniach, ktoré budú bezpečnosť žien vo vlaku zvyšovať. Niečo mi však hovorí, že by sa mali vzťahovať aj na cestujúcich mužského pohlavia.

Mám vnútoný pocit, že je to skôr nešťastný ako šťastný nápad a som úprimne zvedavá, či v konečnom dôsledku zvýšeniu bezpečnosti žien vo vlakoch napomôže.

Anna Ilavská

Anna Ilavská

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dúfam, že nie je nevyhnutné mať žirafí krk na to, aby mal človek dobrý rozhľad. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu